Dunia di akhir-akhir zaman ini

Posted by "membaca Al Quran 0 komentar
Dunia di akhir-akhir zaman ini, manusia sudah tidak lagi merasa segan dan malu malahan seperti kemarukkan dikerasukkan nafsu diri sendiri jua, luntur iman dan lentur diri terikutan tunjukkan telunjukkan kebodohan, kejahilan, kemunafikan, kemaksiatan dan lain-lain kelakuan diri yg dapat menjerumuskan diri kedalam api kenerakaan.

Ingatlah pesan Nabi Muhammad S.A.W melalui hadis-hadits nya mengenai peristiwa Akhir Zaman...

Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat daripada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula.

Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah Subhanahu Wata'ala Berfirman kepada mereka. Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?, Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku ?.

Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim (cendikiawan) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)?.

Dari Berbagai sumber 

0 komentar:

Post a Comment

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About