Hazrat Imam Mahdi as Ada Di Turki

Posted by "membaca Al Quran 0 komentar
Dari Mr Adnan Oktar wawancara di TV, 16 Oktober 2009

Adnan Oktar: Allah S.W.T. berfirman dalam surah al-Baqarah ayat 256 yang bermaksud  "Tiada paksaan dalam agama." Setiap negara dan setiap individu bebas untuk hidup di dunia ini selaras dengan keyakinan mereka sendiri yang sejati. Paksaan dalam beragama akan menyebabkan, sifat munafik. Jika anda memaksa seseorang untuk berdoa, ia akan menjadi munafik. Jika anda cuba menggunakan kekerasan untuk memaksa seseorang beriman, maka ia akan menjadi seorang yang munafik. Olehsebab itu maka semua pandangan perlu bebas Itu adalah perintah Al Qur'an. Walaubagaimanapun perasaan cinta, kasih sayang, belas kasihan dan keadilan adalah sesuatu yang diperintahkan oleh Al-Qur'an dan ia adalah sesuatu yang berbeza. Itu adalah hukum yang mencakup semua masyarakat dan seluruh dunia, keharusan kemanusiaan. Ia adalah hukum Allah dan perlu diamalkan oleh setiap manusia. Tetapi manusia tidak mempunyai keyakinan untuk mematuhinya Tetapi keadilan, kasih sayang, perdamaian, persaudaraan, penghapusan senjata, dan kemerdekaan adalah tuntutan Al-Quran. Imam Mahdi a.s. merupakan tokoh yang akan melaksanakan sistem ini pada akhir zaman nanti

PENGACARA: Tetapi undang-undang Syariah merupakan undang-undang yang dianggap sebagai lebih keras, seperti hukum potong tangan seorang pencuri...

PENGACARA II: Hukum potong tangan seorang pencuri, atau hukum rejam sampai mati yang diamalkan di sebagian besar negara, Islam, seperti yang kita tahu. Bahkan di Iran ada seorang wanita yang sedang menunggu untuk dirajam sampai mati.

Adnan Oktar: Mari kita andaikan bahawa anda cenderung kepada sayap kiri dan kami cenderung  kepada kepada sayap kanan dan pandangan agama. Kita telah hidup bersama selama 50 tahun, namun tiada tangan pernah terputus dipotong tiada seorang pun yang pernah diberikan hukuman seperti itu . Mengapa tidak? Karena kita mempunyai masyarakat yang berpendidikan, di mana ada, kasih sayang dan belas kasihan. Sebagai contoh, jika sebuah bangunan dibina dengan baik, maka bangunan itu tidak akan runtuh dalam gempa bumi. Apakah maksudnya? Begitu jugalah sesebuah masyarakat itu akan kukuh berdiri sekiranya asasnya kuat. Tidak ada yang dapat terjadi jika masyarakat juga berdiri tegak dan kuat. Olehsebab itu itu, dengan cinta dan kasih sayang, sistem pemerintahan yang dilaksanakan oleh Hazrat Imam Mahdi as akan melahirkan iklim yang tidak perlu kepada perlaksanaan hukuman-hukuman seperti itu.

PRESENTER PENGACARA II: Kalau begitu, saya ingin bertanya. Mengapakah sekiranya Presiden Ahmadinejad mempunyai keyakinan yang kuat kepada di Hazrat Imam Mahdi as, mengapa hukuman rejam dan hukum Syari'ah masih dilaksanakan di negaranya?

Adnan Oktar: Presiden Ahmadenijad tidak mengatakan bahwa mereka beliau suka dengan sistem yang ada. Beliau berkata, "Ini berlaku sampai kedatangan Hazrat Imam Mahdi as." Itu adalah Pasal 1 Undang-Undang Dasar. Ini adalah Pasal 1 Undang-Undang Dasar Iran sehingga kedatangan Hazrat Imam Mahdi as. Ini akan diselesaikan sepenuhnya dengan kedatangan-Nya. Apabila Imam Mahdi a.s. tiba, maka akan ada kebebasan sepenuhnya penuh, perdamaian dan persaudaraan. Rasa saling hormat menghormati akan lahir terhadap semua kepercayaan samada Kristian, Yahudi dan agama-agama lain.

PRESENTER PENGACARA II: Ini bermakna bahawa sistem undang-undang syariah akan terus dilaksanakan sehingga kedatangan Imam Mahdi a.s. Ini bermakna tangan akan terus dipotong bagi pencuri dan orang-orang yang berzina akan direjam hingga mati. ...

Adnan Oktar: Amerika telah membunuh, 2 juta orang di Iraq. Jika kita mengatakan, mengapa kita perlu menunggu sehingga Hazrat Imam Mahdi as datang, baru kita mengubah sistem yang ada sekarang. Peristiwa-peristiwa dan kejadian-kejadian pembunuhan 50 hingga 100 orang yang tidak berdosa berlaku setiap hari di Afghanistan Apakah sebabnya ? Ini adalah takdir. Nabi Muhammad s.a.w. pernah bersabda "Sebelum kedatangan Hazrat Imam Mahdi as Afghanistan dan Iraq akan diserang. Bahkan serangan terhadap Iraq oleh negara-negara asing dijelaskan dengan terperinci dalam hadith " Baghdad akan diliputi asap dan api, matawang Iraq akan menghilang ... Ini semua adalah rincian yang luar biasa. Nabi Muhammad s.a.w. bersabda, " Matawang Iraq akan hilang” "Dan matawang Iraq telahpun hilang” Nabi Muhammad s.a.w bersabda dalam hadith bahawa Iraq akan dibangun kembali pada masa Hazrat Imam Mahdi as sebagai isyarat tentang kedatanganNya. Semua perkara ini pasti terjadi . Rejim-rejim pemerintahan dalam negara-negara yang bersifat kejam, zalim dan menindas rakyat akan berakhir dengan kehadiran Imam Mahdi. Sistem pemerintahan yang dilaksanakan di Iran kini, walaupun tidak sempurna, akan jadi sempurna dengan kedatangan Imam Mahdi a.s.

PRESENTER PENGACARA I: Apa pandangan anda tentang Syariah?. Anda menyatakan bahawa pada masa ini anda tidak menyokong sistem di Iran. Adakah anda menentang syariah?.

Adnan Oktar: Tidak, saya tidak mengatakan bahwa saya menentang menentang syariah tahu, maksud saya, saya tidak mengatakan bahawa hukum syariah seperti itu tidak boleh dilaksanakan. Jika seseorang ingin menerapkan Al-Qur'an, ia akan menerapkannya. Tidak ada yang dapat berhujah dengan itu. Sebagai contoh, jika sesuatu negara menyatakan keinginan untuk menerapkan ketentuan-ketentuan dalam Al Qur'an, ia akan melaksanakannya dengan keyakinannya sendiri, tetapi dengan syarat tidak akan ada penindasan. Jika tidak, hasilnya adalah despotisme, dan penindasan. Jika sesuatu negara mengatakan ingin tetap berada dalam sistem sekuler, maka ia tetap akan sekuler. Ataupun jika sesebuah negara mengatakan bahawa sistem nasional adalah ini atau itu, dan bahawa orang merasa gembira dengan itu, maka tidak ada seorang pun boleh mengganggu. Dan jika seseorang mengatakan dia ingin melaksanakan ketentuan ini Al-Qur'an di sebuah negara, ia akan melakukan itu, dan sekali lagi tidak ada yang bisa mengganggu.

PRESENTER II: Apakah pendapat anda tentang Arab Saudi dalam konteks ini? Mereka memiliki hukum lebih ketat daripada Iran?

Adnan Oktar: Hal Perkara itu juga akan diselesaikan ketika Hazrat Imam Mahdi as muncul. Seperti yang disebutkan dalam hadith. . Akan ada iklim kebebasan, kemudahan dan keindahan. Satu sifat sistem dari Hazrat Imam Mahdi as adalah bahawa kasih sayang yang telah diambil dari hati manusia akan dikembalikan semula kepada manusia . Kasih sayang, belas kasihan dan keadilan akan dipulihkan.

PRESENTER PENGACARA Saya: Anda mengatakan ketika Hazrat Imam Mahdi as muncul?

Adnan Oktar: Ya.

PRESENTER PENGACARA Saya : Maksud anda apabila ia benar-benar muncul? Kerana anda mengatakan bahawa dia kini ada di sini iaitu di Istanbul.

Adnan Oktar: Ya. Apa yang saya maksudkan ialah zaman di mana ia diterima sebagai pemimpin.

PRESENTER PENGACARA Saya: Apakah yang anda maksud disini ialah apabila dia menjelmakan diri?

Adnan Oktar: Ya.

PRESENTER Pengacara saya: Baik.


Dari berbagai sumber : Wallahu A'lam

0 komentar:

Post a Comment

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About